Naše kočičky baští Royal Canin

22.03.2017 14:35

Tenhle článek jsem se rozhodla napsat proto, že se spousta lidí diví tomu, proč a jak je možné, že krmíme Royal Caninem - vždyť dle jejich názorů existuje značné množství lepších, kvalitnějších, či cenově dostupnějších krmiv....

Aale věřte – mám k tomu důvod. A veliký!

Chovu Bengálek se věnuji už pěkných pár let a za tuto dobu jsem u nich zjistila opravdu pěknou spoustu věcí, nasbírala množství těch nejcennějších zkušeností, nastřádala různě důležitá data, která mi spolehlivě slouží a pomáhají v každodenní práci s kočičkami.

Dlouhou dobu jsem mj. např. řešila, čím své Bengálské kočky krmit, aby je to příliš nezatěžovalo, aby bylo krmivo kvalitní, aby jim chutnalo. Problém byl totiž v tom, že po každém z krmiv, která jsem vyzkoušela – některé z mých koček něco bylo. Došla jsem sice po pár letech k závěru, že Bengálky mají citlivé zažívání, no ale co s tím?

Začala má honba za vzděláním ohledně krmiv. Věnovala jsem hodiny času tomu, abych si vyčetla co a jak sledovat, abych rozuměla tomu, co vlastně ty složky znamenají, hovořila jsem s x veterináři a odborníky, chovateli, zkoušela různé - nejkvalitnější značky, dalo mi to hodně práce, zabralo spoustu času, i stálo dost peněz. Podotýkám, že speciálně krmivu Royal Canin jsem se razantně vyhýbala, přišlo mi předražené a s nic moc extra složením, naopak jsem se divila, proč tím tolik chovatelů krmí. Mezitím jsem stále pozorovala výsledky svého počínání na svých kočkách. Když už se mi nějaké krmivo začínalo líbit – přišel problém. Takhle se opakovalo stále dokola. Z příkladů uvedu krmivo Apllaws – pro mě špičkové složením, ale co s ním? Kočky mi ho nechtěly žrát, nechutnalo jim. Koťata se ho netkla a používala jej jako wc, kočky hubnuly – závěr – zamítá se, takové krmivo nepotřebuji! Krmivo Taste of The Wild – vychvalované a asi dobré – jedna z koček po něm měla takové strupy, svědila ji kůže a drbala se tak, že nezbylo nic jiného než – zamítá se. Holistické krmivo Almo Nature – kočky stále žraly, misky věčně prázdné, ale ony byly jak lunt – bohužel – opět – zamítá se…. Po téměř všech dalších špičkových krmivech, které jsme vyzkoušeli – mimo tyto tři zmiňované značky – měly naše kočky nebo koťátka průjem a to nemluvím o dalších - nejen zažívacích problémech, které se u nás vyskytovali.

 

Nejhorší situace u nás nastala ve chvíli, kdy mi jedna kočička kojila a  byla už tak vyhublá, že pomalu nevstala a já tak zoufalá, že na to ani nechci vzpomínat. Na objednávku krmiva nebyl čas, zašla jsem tedy do nejbližšího zooshopu, kde většinou mívají jen velice úzký výběr krmiv a nic speciálního se zde neprodává. Potřebovala jsem co nejtučnější a nejšpičkovější krmivo, které zde seženu, neměli tam nic jiného než Royal Canin. Čapla jsem nejdražší mini sáček a doma se nestačila divit, jak to moji kočičku postavilo na nohy!!! Nejen, že začala žrát – což bylo pro mě v tu chvíli neuvěřitelné, protože už odmítala naprosto cokoliv, ale dokonce po pár dnech začala tyto granulky zobat i její téměř již 4týdenní koťátka a ona se během následujících pár týdnů spravila natolik, že byla ve finále spíše tlustá, což u ní vždy předtím bylo naprosto nemyslitelné. Od té doby mi ještě chvíli trvalo, než jsem na RC přešla úplně. Byl pro mě zpočátku spíše řešením problémů, když se něco vyskytlo, postupně jsme však na něj přešli úplně a krmíme s ním už všechny naše kočičky, chovné kocourky a maličká i odrůstající koťátka. Chovné kočičky jsou oproti domácím povalečům ve velké zátěži - období březosti, kojení, výchova koťat, u koťátek vývoj organismu, růst, pohlavní dospívání, u kocourků stres, krytí, ochrana teritoria, atd - to vše kočičky velice zmáhá a potřebují speciální péči a velký důraz na správnou výživu! RC granule s ničím nemícháme a nedáme na ně dopustit. Časem jsem se navíc dopracovala k tomu – vybírat ještě různé druhy krmiva z řady, protože v rámci značky je můžete střídat jak chcete a kočičkkám to nezpůsobuje žádné problémy. Kočičky, které čekají koťátka dostávají ty nejlepší - RC Queen, jejich miminka učící se baštit začínají na RC Mother & BabyCat, která potom papají se svou maminkou a postupně přechází na RC Kitten či RC Maine Coon Kitten, které jsou tučnější a pro ně chutnější. Dospělé kočičky mají nejraději RC Bengals či RC Maine Coon. Občas přikoupíme RC Outdoor nebo Exigent, případně Digestive Care - tyto sice nejsou tolik tučné, ale dělají Bengálkám strašně dobře na zažívání.

Tolik můj názor a moje objasnění počínání. Nikomu krmivo nevnucuji, nejsem žádný propagátor, ani reklama na RC. Ale pokud mi něco pomáhá, jsem s tím spokojena a na svých zvířatech vidím výsledky, ať už se to týká kvality srsti, stavby těla, chutnosti, trusu, ceny, kvality, atd., ráda takový produkt doporučím a třeba i pomůžu někomu zoufalému - či např. začínajícímu chovateli bez zkušeností. Většinu věcí, hlavně komplikací a problémů - totiž o Bengálkách nikde nevyčtete - musíte si je prožít a řešení nalézt samy, pokud nemáte dobrého přítele či někoho, kdo nad Vámi drží ochranou ruku...

 

A na závěr - k tolik namítané přídavné kukučici či občasné obilovině v RC (nemají ji všechny druhy) - co si myslíte - že dělají v ostatních krmivech??? Čím asi obilovinu nahradí - něčím jiným, mnohdy i horším, do krmiv přidávají různé sajrajty. A tvrzení, že je kočka masožravec, a že krmivo obsahuje x % masa oproti RC? Ale JAKÉHO!!! To je důležité! .. Pokud mám doma masožravce - krmím jej masem a granule dávám co nejšetrnější pro jeho tělíčko a takové, jaké mu chutnají, sedí a nemá po něm zažívací problémy.

Závěrem bych ráda dodala, že NELZE krmit maličkaté, vyvíjející se tělíčko, které potřebuje tu nejšetrnější péči stejným krmivem, jako např. starého kastrovaného kocoura z ulice! Kočičky mají různé potřeby a těm je třeba krmivo přizpůsobovat! Royal Canin mi jako jediný tuto péči poskytuje a přizpůsobuje složení krmiv aktuálním potřebám a vývojovým stádiům jedinců. Co se týká rozdělení na plemena - každý si může vybrat, co jeho kočička nejlépe potřebuje a není nutno striktně dodržovat, že když je jeho kočička Bengálka - musí krmit RC pro Bengálky - to je pouze doporučení, avšak důležitější je - vybrat to, co nejvíce vyhovuje aktuálním potřebám a navíc to, že JE z čeho vybrat.